Nye muligheder på Danmark set fra luften

Er der nye billeder online, eller opdateringer på vej, kan du læse det her.
Luftfotosamlingen

Nye muligheder på Danmark set fra luften

Indlægaf Luftfotosamlingen » tors 14. nov 2013 16:50

Kære alle

Danmark set fra luften – før Google har i dag fået en række nye features. Blandt de største ændringer er:

Mulighed for at markere et billede med ”Billedet kan ikke identificeres. Skift nålens farve til blå.” Dermed er det nu muligt at markere de billeder, I har måttet opgive at placere. Vi er klar over, at der ligger en række fejlbilleder – f.eks. billeder med teksten ”Mangler”. Marker dem gerne med en blå nål, så vil vi sørge for, at de bliver fjernet.

Mulighed for at søge efter billeder, der er ”Korrekt placeret”, ”Ikke korrekt placeret” eller ”Kan ikke identificeres”. Det er altså nu muligt at søge efter de billeder, ingen før har arbejdet med – eller andre ikke har kunnet identificere. Du finder muligheden under ”Søg” i feltet ”Placering.”

Mulighed for at rotere både skråfotos og lodfotos 90/180/270 grader, samt at spejlvende dem. Dermed bliver det nu muligt at vende de mange spejlvendte billeder, så de fremstår korrekt. Du finder muligheden på det enkelte billedes landingpage ved at klikke på ”Rediger.” Hvis et billede er blevet vendt, er det muligt at se originalen ved at klikke på ”Vis original.”

Danmark set fra luften – før Google udvides med luftfotos fra Bornholm d. 27. november. I den forbindelse har vi gjort klar til nye områder. Det fremgår bl.a. af statistikken, hvor de nye lodfotoserier nu også kan ses, og på siden ”Mest aktive brugere”

Der vil i de kommende dage ske mindre rettelser. Vi takker på forhånd for jeres tålmodighed.

Vi håber, I vil tage godt imod de nye muligheder.

Med venlig hilsen

Luftfotosamlingen
Senest rettet af Luftfotosamlingen man 25. nov 2013 16:14, rettet i alt 1 gang.
Flemming Bruun

Re: Nye muligheder på Danmark set fra luften

Indlægaf Flemming Bruun » fre 15. nov 2013 07:56

Det ser ud som en rigtig god idé med de nye muligheder.
Nu mangler i at få løst et problem med de nye lodfotos, hvor nålen springer tilbage til den oprindelige klynge, hvor I har sat den, hvis man er inde for at redigere.
Samtidig bliver den rød, så vi skal både hen og flytte den tilbage til rette placering igen og ændre farven til grøn.
Med venlig hilsen
Flemming Bruun
admin
Administrator

Indlægaf admin » fre 15. nov 2013 12:53

Tak for at gøre os opmærksom på fejlen. Den er meldt til vores udviklere, og de arbejder på at løse problemet.

Med venlig hilsen

Mette Colding Dahl
Andreas Westh

Indlægaf Andreas Westh » fre 15. nov 2013 13:46

[quote="Flemming Bruun"]Det ser ud som en rigtig god idé med de nye muligheder.
Nu mangler i at få løst et problem med de nye lodfotos, hvor nålen springer tilbage til den oprindelige klynge, hvor I har sat den, hvis man er inde for at redigere.
Samtidig bliver den rød, så vi skal både hen og flytte den tilbage til rette placering igen og ændre farven til grøn.
Med venlig hilsen
Flemming Bruun[/quote]
Hej Flemming,
Det har du ret i. Såvidt jeg kan se er det kun for de nye lodfotografier.
Vi ser på sagen og vender tilbage så snart vi har noget nyt. Tak for hjælpen!
Andreas Westh

Indlægaf Andreas Westh » ons 20. nov 2013 15:13

Så er der nyt. Fejlen er blevet lokaliseret og en mulig løsning er ved at blive testet netop nu. Hvis alt går vel, vil den blive rullet ud hurtigst muligt
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Indlægaf Poul_Nordfyn » tors 21. nov 2013 22:15

Ang. BLÅ nåle.
I skriver, at i vil fjerne fjerne blå nåle, men det vil være fint hvis vi kunne bruge dem til de billeder vi ikke umiddelbart kan placere, men de hører jo til et eller andet sted, så på et eller andet tidspunkt er der nogen der kan placere dem, det bliver så måske først når Jylland/Sjælland kommer med, ( vi må vel formode at det pt. mest er fynboer der "roder" med billeder). Der ligger bl.a. en stak fine billeder i Arreskov sø (NNØ for Fåborg) det vil være synd at fjerne dem.
Derimod ligger der nogen i "Lunkebugten" ved Tåsinge, de er mislykkede, og kan ikke placeres.
mvh Poul J
Brugeravatar
Paven

Indlægaf Paven » lør 23. nov 2013 00:03

Hej Poul
Hvis du nærlæser indlægget fra "Luftforsamlingen", så læser jeg det sådan, at det KUN er de "blå" fotos med DEFEKTER og MANGLER, som KB fjerner. De resterende blå er jo beregnet til, at andre brugere kan "arbejde" videre med de fotos, man ikke selv kan finde en placering til og er gået helt i stå. Det er jo også derfor, at der er lavet et filter for vore "blå øjnes" skyld og ikke kun for KBs!

Og jeg indrømmer gerne, at det er undertegnede, der har placeret alle de defekte fotos, jeg er stødt på gennem tiden i Lortebunken - undskyld Lunkebugten (så er de samlet til KB). Desuden også alle de "mystiske" jeg støder på og 100% ved, at de hører til et helt andet sted på Fyn eller i DK (som jeg så farvegiver blå) og placerer dem så midt i Arreskov sø (se mit indlæg her i forum under "Særlige Emner - Ukendte fotos, ny funktion?).

Venligst Jens Peter
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Indlægaf Poul_Nordfyn » tirs 3. dec 2013 23:25

Manglende muligheder?
Jeg ved ikke om det er min PC der er problemer med, eller det er hos jer, men de seneste dage har jeg enten ikke kunnet komme på siden, og hvis jeg efter meget lang tid kom ind, så kan jeg se billeder, men ikke flytte dem, google map kommer simpelt hen ikke frem ved siden af billedet, ingen kort, ingen nål = ingen flytning.
Er jeg den eneste der har problemer ?
mvh Poul J
stissing

Indlægaf stissing » tirs 3. dec 2013 23:42

Hej Poul

Jeg har de samme problemer. Systemet kører meget ustabilt og er ofte utilgængeligt. Billedet fryser pludselig og man kommer hverken frem eller tilbage. Håber den tekniske support kan gøre noget ved problemet.
Mange hilsner
Stissing
admin
Administrator

Indlægaf admin » ons 4. dec 2013 09:59

Kære alle

Vi er opmærksomme på, at Danmark set fra luften - før Google ikke kører stabilt i øjeblikket. Vi arbejder på at løse problemerne, og takker for jeres tålmodighed.

Med venlig hilsen

Mette Colding Dahl

Tilbage til "Nyheder:"