Mystisk "mini-slot" ude på havet.

Ønsker du hjælp til et billede med forkert eller ukendt lokalitet, kan det fremlyses her.
Brugeravatar
Paven

Mystisk "mini-slot" ude på havet.

Indlægaf Paven » tirs 30. jul 2013 16:39

Her er vist en opgave for dig Steen T. Der ligger et foto af et "mini-slot" ude i bæltet mellem Thurø og Langeland (retning imod Tranekær). Jeg kan sq. ikke finde det nogen steder, men har en anelse om, at det er i nærheden af Odense?
Det er en NK-fil: nks-03050 ( og ja, NK-serien er en møgserie - kan ikke søge på selve mappen).

God fornøjelse :?

Jens Peter Pave
Flemming Bruun

Re: Mystisk "mini-slot" ude på havet.

Indlægaf Flemming Bruun » søn 4. aug 2013 14:33

Minislottet er Kerteminde Højskole.
Jeg kiggede i serien ved siden af, og fandt et foto fra Kerteminde, ledte lidt rundt og så var det såmænd på plads.
Brugeravatar
Paven

Indlægaf Paven » søn 4. aug 2013 23:10

Tak skal du ha Flemming.
Men jeg har et spørgsmål om søgning i NK-serien (og for den sags skyld også AAL) - hvordan søger DU på en bestemt serie/mappe i Nk (AAL) - du skriver, at du søgte i en serie nær på! Søgning på en en bestemt mappe virker jo så fint i de andre grupper (hvis systemet dog så bare ville opdatere med det samme, hvad det gjorde tidligere - så kunne man jo følge "indlæggelse" løbende, når man er i gang med en mappe).
Flemming Bruun

Indlægaf Flemming Bruun » man 5. aug 2013 06:27

Fotoet havde nr. NKS_03050, så jeg skrev %03051, og i Kerteminde var der et foto med samme blege gråtone af en konsevesfabrik, og så var det nærliggende at kigge dér.
% er som regel et godt "jokertegn", for NKS_03051 giver intet resultat.
MVH.
Flemming
Brugeravatar
Paven

Indlægaf Paven » tirs 6. aug 2013 02:11

Tak for tippet Flemming - (bruger også * som joker, men det virker tilsyneladende ikke her).
Håber andre brugere læser dette tips, og andre tips som vi "professionelle" ;) brugere bør lægge ind i forum løbende!
Hilsen

Tilbage til "Billedfremlysning:"