Her er vist en opgave for dig Steen T. Der ligger et foto af et "mini-slot" ude i bæltet mellem Thurø og Langeland (retning imod Tranekær). Jeg kan sq. ikke finde det nogen steder, men har en anelse om, at det er i nærheden af Odense? Det er en NK-fil: nks-03050 ( og ja, NK-serien er en møgserie - kan ikke søge på selve mappen).
Minislottet er Kerteminde Højskole. Jeg kiggede i serien ved siden af, og fandt et foto fra Kerteminde, ledte lidt rundt og så var det såmænd på plads.
Tak skal du ha Flemming. Men jeg har et spørgsmål om søgning i NK-serien (og for den sags skyld også AAL) - hvordan søger DU på en bestemt serie/mappe i Nk (AAL) - du skriver, at du søgte i en serie nær på! Søgning på en en bestemt mappe virker jo så fint i de andre grupper (hvis systemet dog så bare ville opdatere med det samme, hvad det gjorde tidligere - så kunne man jo følge "indlæggelse" løbende, når man er i gang med en mappe).
Fotoet havde nr. NKS_03050, så jeg skrev %03051, og i Kerteminde var der et foto med samme blege gråtone af en konsevesfabrik, og så var det nærliggende at kigge dér. % er som regel et godt "jokertegn", for NKS_03051 giver intet resultat. MVH. Flemming
Tak for tippet Flemming - (bruger også * som joker, men det virker tilsyneladende ikke her). Håber andre brugere læser dette tips, og andre tips som vi "professionelle" brugere bør lægge ind i forum løbende! Hilsen