Dukkehus

Ønsker du hjælp til et billede med forkert eller ukendt lokalitet, kan det fremlyses her.
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Dukkehus

Indlægaf Poul_Nordfyn » søn 22. jun 2014 21:50

Den der byggede dette "dukkehus" må have fået en meget billig byggegrund.
http://www.kb.dk/danmarksetfraluften/im ... ject102550 fra Ålborg luftfoto

Kan forøvrigt ikke finde ud af hvor det ligger
mvh Poul J
Brugeravatar
Paven

Re: Dukkehus

Indlægaf Paven » man 23. jun 2014 00:57

Ja, det er squ et sødt dukkehjem Poul. Men disse forbandede Ålborg-serier - dæleme håbløse at arbejde med :(
Jeg har roddet lidt med serien og fundet ud af følgende (jeg indsætter lige en kopi af min kommentar fra selve fotoet):

Huset hører sikkert? til i Holse omkring Oregårdvej/Toftekærsvej, da de andre andre fotos i serien BL45-116 er optaget dér! Serie er optaget om eftermiddagen, så huset (gavlene) ligger ca. N/S. Huset kan jo også være nedrevet eller der er kommet tilbygninger EFTER 1948!?

Hilsen Jens Peter
Ps. Jeg har flyttet foto over i nærheden!
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Indlægaf Poul_Nordfyn » man 23. jun 2014 22:16

Billedet før og efter, ligger henholdsvis hvor vejen går ned mod Ejlskov (V for Ore) og lidt længere mod Skovby, og ja, de Ålborg-fotografer flagrer noget videre rundt når de tager foto, der er sylvest bedre til at tage "rent med".

har forøvrigt også 2 foto liggende NV for Lumby serie AAL-BL46 053, billede 1 - 2 , her har fotografen også begyndt "et eller andet sted" og resten af serien ligger N og NV for Lumby. Noget i stil med de 2 billeder fra Endelave, kunne jeg forestille mig. Finder dem måske en dag.
mvh Poul J
Brugeravatar
Paven

Indlægaf Paven » tirs 24. jun 2014 01:11

Så er dukkehuset fundet Poul 8-) . Ligger Middelfartvej 116, Ore, Pr. Bogense.

Der må være (ER) bygget en "side-arm" på åbenbart lige før 1954 - "Dukkehjemmet" var tilsyneladende ikke stort nok til "Ibsens Nora" ;) . På foto fra 1961 anes/ses det lille stuehus og tag/vinduer - huset "retning", det passer squ!

Så hvis du støder på flere mystiske Ålborg-fotos med filmrulle-navn BL45-116, i området hvor dette foto oprindeligt stod, så husk lige denne placering (kan dælme være svært at huske, især på et senere tidspunkt - jeg har squ allerede glemt det :lol:

Hilsen
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Indlægaf Poul_Nordfyn » tirs 24. jun 2014 21:36

Der er vist ingen tvivl om at det er rigtigt, og det var sidste røde nål i den serie.

de 2 tidligere omtalte billeder ved Lumby (BL46-053), kan lige så godt ligge Ø for odense fjord, da billedserien lige før (BL46-052), er taget ovre mellem Nyborg og Kerteminde.
mvh Poul J

Tilbage til "Billedfremlysning:"