Ikke "Ubberud"

Ønsker du hjælp til et billede med forkert eller ukendt lokalitet, kan det fremlyses her.
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Ikke "Ubberud"

Indlægaf Poul_Nordfyn » ons 23. jul 2014 22:02

Serie: OD01058 mærket Ubberud.
Ligner mere noget fra Jylland ?

Serie: BL45-066 mærket Ubberud.
Dem har jeg også noget svært ved at finde ligheder ved i nærheden af Ubberud.
mvh Poul J
Luftfotosamlingen

Re: Ikke "Ubberud"

Indlægaf Luftfotosamlingen » tors 24. jul 2014 12:35

Kære alle

Ganske som Poul antog, hører ingen af de to serier til i området omkring Ubberud! :)

OD01058 er optaget i området mellem Bække, Torsted, Veerst og Egtved! Billederne er nu flyttet (manuelt - heller ikke jeg kan flytte hele serier på én gang) til en mark i nærheden af Bække. Hvor der er noteret en lokalitet på bagsiden af prøvebilledet, har jeg noteret den - alle andre har jeg kun rettet til "Danmark, Jylland." Jeg håber så, at den/de, der placerer billederne, vil tilføje de øvrige lokaliteter. :)

Med hensyn til BL45+066 så hører den til ved Revninge! Og BL46+082, der lige nu står placeret ved Revninge, hører til ved Ubberud! :D Fejlarkiveringen af de to ruller negativer må være sket tilbage hos Aalborg Luftfoto - inden prøvebillederne blev fremkaldt vel at mærke. Jeg har rettet lokaliteten på alle billeder i begge serier, men ikke flyttet dem. Det håber jeg, I vil hjælpe med. :)

Med venlig hilsen

Mette
Brugeravatar
Paven

Re: Ikke "Ubberud"

Indlægaf Paven » fre 25. jul 2014 06:39

Kæreste Mette - gu´ vil vi da ej hjælpe til med det - det plejer vi da aldrig at ville :lol: .

Hele baduljen er da selvfølgelig allerede ordnet nu og rykket frem og tilbage (BL46+082 har jeg gjort færdigt, Poul!) og OD-eren i Jylland fik jeg sg. placeret alle på deres rette "plads" 8-) .

Det samme gælder de 5 mystiske i H04867 ved Gamtofte, jeg har "slåsset" med gennem et stykke tid. Dén snød mig sgu godt og grundigt, da kirken dælme vendte N/S og fotos er taget absolut sidst på dagen (solen stod ind fra stik vest!). Med en gennemgang af alle DKs "salmefabrikker" (hold da kæ.. vi har sg. godt nok mange :D ) fandt jeg endelig byen i Jylland - var Assens v/ Hadsund :o - puhadada - pas endelig på de kirker! (og skyggerne!) :lol:

Hilsen Jens Peter

Ps. Forresten Mette - alle protokolsider er nu færdiggjorte ifølge aftale ;).

Tilbage til "Billedfremlysning:"