Fejlplaceret serie på Bornholm?

Ønsker du hjælp til et billede med forkert eller ukendt lokalitet, kan det fremlyses her.
stissing

Fejlplaceret serie på Bornholm?

Indlægaf stissing » man 22. sep 2014 16:07

Hej Mette

Serien Ariel A901485 (Bornholm, Åkirkeby) er ikke til at få hul på. Ikke et eneste foto kan placeres. Kan det tænkes, at serien hører hjemme på "fastlandet"? Er det noget, du kan tjekke?

mange hilsner
Henrik
Luftfotosamlingen

Re: Fejlplaceret serie på Bornholm?

Indlægaf Luftfotosamlingen » tirs 23. sep 2014 12:28

Kære Henrik

Ifølge Ariels kortbøger hører A901485 til nord for Randers i området: Gassum - Allestrupgård Plantage - Spentrup - Hvidsten - Gassum. Med andre ord ser det ud til, at det er gået lidt stærkt, da man sendte A901486 og de efterfølgende serier, der alle er fra Bornholm, til skanning. ;)

Nu har jeg ikke haft mulighed for at tjekke efter om oplysningerne passer, og eftersom ikke ét eneste af billederne fra serien blev solgt, er der ikke anført adresse på et ét eneste af prøvebillederne! Men jeg håber, at du/I vil kaste jer over opgaven med at bringe serien hjem til rette sted. :)

Med venlig hilsen

Mette
Senest rettet af Luftfotosamlingen ons 24. sep 2014 18:29, rettet i alt 1 gang.
stissing

Indlægaf stissing » tirs 23. sep 2014 16:49

Hej Mette

Tusind tak for oplysningerne. Jeg går så på jagt i området nord for Randers :)

mange hilsner
Henrik
Brugeravatar
Paven

Indlægaf Paven » ons 24. sep 2014 06:19

Hej Henrik

Det har du altså ikke tid til ;) , og du skal ikke spekulere mere på disse fotos!
Jeg har fået dem placeret på deres rette pladser i Jylland - allerede, udelukkende kun fordi jeg ved, at du har umulige Bornholm at "danse" med :D
Fortsæt endelig med din fremragende 8-) jagt på øen Henrik!

Jens Peter.
stissing

Indlægaf stissing » ons 24. sep 2014 07:57

Kære Jens Peter

Ja, jeg kan se, at du har fået resten af serien lagt på plads og takker for din omsorg mht mit arbejde med Bornholm :) Men husk nu at få alle metadata med, også vejnavn.
Det var nu ellers lidt afvekslende at komme væk fra Bornholm :D På "fastlandet" er kvaliteten af 1954-fotograferingen jo fremragende i forhold til Bornholm. :D

mange hilsner
Henrik

Tilbage til "Billedfremlysning:"