5 "blå" på Bornholm fundet!

Ønsker du hjælp til et billede med forkert eller ukendt lokalitet, kan det fremlyses her.
Brugeravatar
Paven

5 "blå" på Bornholm fundet!

Indlægaf Paven » tors 4. dec 2014 03:23

Hej Mette (og dig Henrik!)

I nat gik jeg (for 127. gang!) i lag med de bornholmske ukendte - nu skulle det fan.. altså være slut med bl.a. de 2 mystiske H14027+034/35 på Bornholm. Jeg vidste med 97,58% sikkerhed, at det måtte og kun kunne være på Bornholm med det landskab, såh efter et par minutter (timer og timer af helv... til :D ) fandt jeg dem en milliard kilometer fra selve serien - ved Allinge! 8-)

Og L-erne ved Balka og Snogebæk - (Holy moly nogle shit-serier): L4224+019/030 blev fundet og næsten sikker på 021-eren også, pga. vejen med et bredere sandstykke bagtil og at serien er optaget cirka ved 17-18 tiden (solen i næsten stik vest!). Resterer stadig 6 stk!

De 3 resterende i L4223 har jeg totalt opgivet :( - indtil videre! ;)

Tak for kaffe - ikke flere af den slags, så´n lige med det samme!

Hilsen
"Trætte" Jens Peter :D
stissing

Re: 5 "blå" på Bornholm fundet!

Indlægaf stissing » tors 4. dec 2014 08:50

Tillykke Jens Peter. Godt gået. Er selv i gang med at gøre Samsø færdig.

mvh
Henrik
Mette Colding Dahl

Indlægaf Mette Colding Dahl » tors 4. dec 2014 11:36

Kære Jens Peter (og Henrik)

Tak for det gode arbejde. :) Kan levende forestille mig, hvor tidskrævende både de to H14027 og de tre i L4224 har været! Med lidt tålmodighed vil det forhåbentlig (en dag ;) ) også lykkes at få de sidste L4224 og L4223 på plads.

Hvis I har tid og lyst, er der en "lille" opgave, jeg meget gerne vil have jeres hjælp til. Lige nu er der stadig 76 billeder i L-serien på Bornholm, hvor årstallet i titelfeltet er angivet til 1953, og 262 hvor det er angivet til 1954. Ikke så heldigt, da det korrekt år jo er 1949. ;)

Jeg har fået rettet alle billeder i L-serien, hvor året var angivet til 1952 (rettet til 1946), men de øvrige mangler altså stadig. Hvis I vil hjælpe bare med en 5-10 rettelser pr. dag, så vil det være en STOR hjælp. :) Kan dog allerede nu love, at I vil finde en del billeder, der (alligevel) ikke er placeret korrekt. ;)

Tilbage i juli lovede jeg, at der ville komme en masserettelse for L-serien på Kattegatøerne (der også alle er dateret forkert). Vi har ikke glemt det! Men den står (desværre) langt nede på opgavelisten hos IT-afdelingen. Forhåbentlig får vi en løsning i løbet af foråret.

Med venlig hilsen

Mette
Brugeravatar
Paven

Indlægaf Paven » ons 10. dec 2014 18:32

Kære Mette

Dit ønske/tvangsarbejde på Bornholm skulle hermed være opfyldt. Alle de forkert daterede L-serier er nu rettet (tror jeg da) - puhadada, ikke flere af den slags slavejobs ;).

Nu har jeg har dig, så mangler der ifølge statistik stadig 42 Scankort og 16 LLO skod - :lol: undskyld lodfotos på Fyn, trods I nyligt har lagt de resterende online! Men hvis I skulle glemme dem helt, gør det såmænd ikke noget Mette :D.

Sluttelig, hvor dælen vidste du fra, at det var mig der havde noteret en "fejlmelding" (ikke i kommentarfeltet!) om B08343 "Hosby pr. Juelsminde"? Min "skrivemåde" eller - selvfølgelig, I overvåger og logger jo alle vore handlinger - ikda 8-)

Glædelig jul til alle fra
Paven, Jens Peter ;)
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Indlægaf Poul_Nordfyn » ons 10. dec 2014 20:51

Ang. BLÅ nåle på Bornholm,
de to der ligger NØ for Bornholm ? Findes der strandenge på Bornholm ?
der ser ud til at være et større eng areal med en bugt bagved ejendommen, eller tager jeg fejl ?

mvh Poul J
Luftfotosamlingen

Indlægaf Luftfotosamlingen » fre 12. dec 2014 11:20

Kære alle

Først og fremmest tusinde tak til Jens Peter og andre, der har hjulpet med at udrydde fejldateringen i titelfeltet på billeder i L-serien på Bornholm. Dejligt, at det arbejde nu er afsluttet. Jeg kan dog ikke love, at der ikke vil komme lignende ”opgaver” i fremtiden. ;)

Med hensyn til de (stadig) manglende lodfotos på Fyn, så afventer vi, at vores it-folk sletter de usynlige filer, der nu ligger online, så vi kan genpublicere. Vi håber, det bliver i år, men ellers så bliver det i hvert fald i januar.

I går opdagede vi flere defekte filer i Sylvest Jensen Luftfotos B- og H-serier i Midtjylland. Det er filer, der er kommet online med endelsen ”TIF” i stedet for ”tif.” Vi har meldt serierne ind til sletning i dag, men de vil formentlig først blive slettet i januar. Vi genpublicerer selvfølgelig så snart, det er muligt.

Med hensyn til fejlmeldingen af B08343, så genkendte jeg (selvfølgelig) straks din skrivemåde, Jens Peter. Andet havde du vel ikke ventet. ;)

Og så til de to ens blå billeder på Bornholm. Poul, du har helt ret i, at det ligner strandenge, der er bagved huset, og at billedet sandsynligvis ikke er fra Bornholm. Kan det være fra Læsø? Sylvest Jensen Luftfoto fotograferede Læsø i samme periode, som dette billede blev taget, og det kan være blevet fejlarkiveret. Kan nogen af jer, der har arbejdet med Læsø, genkende huset?

Jeg går på ferie senere i dag, og er først tilbage d. 5. januar. Hvis I har fejlmeldinger eller spørgsmål, der kræver magasinundersøgelser, vil jeg altså først kunne kaste mig over dem engang i uge 2 eller 3. :geek:

Rigtig god jul til alle! :D

Med venlig hilsen

Mette

Tilbage til "Billedfremlysning:"