Hjælp søges

Ønsker du hjælp til et billede med forkert eller ukendt lokalitet, kan det fremlyses her.
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Hjælp søges

Indlægaf Poul_Nordfyn » lør 18. feb 2017 21:04

Hej alle

Jeg er igang med at gøre Dana luftfoto færdig på sjælland (dem der pt er tilgængelige) men jeg har store problemer med serien DA00584,
eks. billede 019a, firelænget gård, efter gården ligger et mejeri, og ude i det fjerne en kirke, som virkelig volder hovedbrud, det ser ud til at være en hvid kirke hvor rygningen på tårnet vender modsat selve kirken, dem er der ikke mange af i det område, der er også mange levende hegn på billedet.

håber på lidt hjælp
mvh Poul J
peterrust
Kontakt:

Re: Hjælp søges

Indlægaf peterrust » søn 19. feb 2017 09:50

Hej Poul
Det er vist en af de serier, hvor der skal spejdes meget langt ud i horisonten. Jeg har lige haft en del bøvl med en serie (DA00467), den var mærket med Aarhus, de 11 af billederne passede med udkanten af Aarhus, resten (16 stk.) kom til Fyn, Odense-Søndersø-Sanderum, mange levende hegn kunne måske også være Fyn. :?:
Med venlig hilsen
Peter H. R. Jensen
Luftfotosamlingen

Indlægaf Luftfotosamlingen » man 20. feb 2017 09:47

Kære Poul

Alle de billeder i DA00584, som har et negativnummer øverst, hører ikke til DA00584, men til Odense Luftfotos serie 584 (OD00584). Serien er også skannet som prøvebilleder, og de står alle korrekt placeret på Fyn i området omkring Sallinge og Hillerslev. Fejlen i filnavnet må være sket, da vi digitaliserede luftfotos fra Fyn tilbage i 2011-2013.

Med venlig hilsen

Mette
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Indlægaf Poul_Nordfyn » tirs 21. feb 2017 22:34

Hej Mette og alle i andre.

Tak for oplysningerne, nu er der et tilbage, og for mig ser det ud til at der er vand bag skoven ?
Jeg lagde dubletterne ud i karrebæksminde bugten, som blå nåle, (der var 3 billeder uden skrift på negativet, der også lå på fyn) jeg formoder det er dig der har fjernet dem.

Det var ren fornøjelse med de knap 200 billeder i havde lagt ud på nordfyn, :D det er længe siden jeg har arbejdet i mit eget område, de er lagt på plads, undtaget et: DA00656 001 jeg tror ikke det er på fyn. Gård med jernbaneoverskæring, med bomme, mejeri og anden ubestemmelig "fabrik" med stor skorsten. Jeg tror jeg har været hele det fynske jernbanenet i gennem på 1954 foto, uden held.

mvh Poul J
peterrust
Kontakt:

Indlægaf peterrust » ons 22. feb 2017 12:55

Hej Poul

Jeg må tilstå at det mig, der har aflivet de blå nåle udfor Karrebæksminde fra DA00584, de er placeret på rette sted på Fyn (Nybølle - Hillerslev - Sallinge) sammen med nogle af de røde. Den sidste røde fandt på plads syd for Skanderborg, jeg har lige være omme af serien DA00581 og der manglede netop et billede af denne ejendom, på flere af billederne i denne serie ses næsten samme horisont, derfor genkendelsen. DA00656_001 er også placeret, vest for Næstved, du havde være Fyn igennem, jeg tog så fat på enkeltsporede jernbaner på Sjælland, skorstenen til højre er "Andelsmejeriet Fodby".
Med venlig hilsen
Peter H. R. Jensen
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Indlægaf Poul_Nordfyn » ons 8. mar 2017 22:30

hej Peter
Du må have en klæbehjerne, men godt gået.
Det billede med jernbaneoverskæringen, lå nærmest i kanten af det område, hvor jeg lige havde lagt et par hundrede DA billeder på plads, i håbet om at gøre dem færdige på sjælland.

til Mette
V for Odense ligger en serie mærket: online_marster_arkiv.tif hvor selve billedet mangler, hører formentlig til i Almind N for Kolding, der var en protokol side til serie H04527 der er flyttet derover. Hvis man søger på H04527 kommer hele serien på fyn frem, tror du det er noget du kan gøre noget ved ?

mvh Poul J
Luftfotosamlingen

Indlægaf Luftfotosamlingen » tors 9. mar 2017 12:35

Kære Poul

Jeg har bedt vores it-folk se på, hvad der er gået galt med H04527, og slette de poster uden billeder, der er kommet online. Forhåbentlig når de til opgaven en af de nærmeste dage. :)

Med venlig hilsen

Mette
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Indlægaf Poul_Nordfyn » ons 12. apr 2017 22:22

Hej alle

Så mangler jeg hjælp igen, hvis der er nogen der kender alle Danmarks kirker !
Serie H11664 (ligger v Gyrstinge) jeg tror ikke den hører til der ?

På billede 005 er der to kirker i baggrunden, den der er tættest, ser ud til at være en stor kirke, med et forholdsvis lille tårn,
nogen der har et bud ?
mvh Poul J
peterrust
Kontakt:

Indlægaf peterrust » tors 13. apr 2017 07:53

Hej Poul

Lige en information om Danmarks kirker, på DIS-Danmarks (Data I Slægtsforskning) side findes der en afdeling med billeder af Danske kirker. http://sub.dis-danmark.dk/kirkeimg/New/index.asp Den har jeg haft stor glæde af, der kan søges på sogne, herreder og amter.
Med venlig hilsen
Peter H. R. Jensen
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Indlægaf Poul_Nordfyn » fre 28. apr 2017 20:14

hej Mette

Så er der 2 serier mere hvor billederne mangler, "Oline_Marster_Arkiv.tif" Beliggende ved Fuglebjerg, NV for Næstved.
Tror det er serie: H02325 & H02326 hvor der er 4 billeder 35a - d der virker ok

mvh Poul J

Tilbage til "Billedfremlysning:"