Ny "funktion" ?

Ønsker du hjælp til at komme i gang, eller har du gode tips, du gerne vil dele med andre, kan du skrive her.
jeppe

Ny "funktion" ?

Indlægaf jeppe » søn 11. aug 2013 16:28

Hidtil har det været sådan at man kunne få vist en billedserie ved at taste starten af nummeret/navnet f.eks. H15270
På den måde slipper man for at vente på den mange hundrede andre billeder i området.
Før i tiden kunne man så placere et billede og lidt efter lidt danne sig et billede af flyveruten.
Af en eller anden grund "forsvinder" billedet (den grønne nål) nu, så snart det er placeret - håber det er en midlertidig fejl og ikke en ny "feature"

Jeppe
Brugeravatar
Paven

Re: Ny "funktion" ?

Indlægaf Paven » man 12. aug 2013 09:12

Hej Jeppe
Jeg har kontaktet it-afdelingen engang i juni om problemet med filene, der pludselig forsvinder fra "mappen", efterhånden som de bliver lagt ind - men de "gider" åbenbart ikke, hverken at svare mig eller rette problemet :( og det er så møgirriterende, når nu man er i gang med en serie.
Serien bliver først opdateret nogle dage/uger senere (måske), så du kan ikke engang gå ind dagen efter og fortsætte med serien og se, hvad der er lagt ind af serien. Du kan kun se serien, hvis du slår alle filtre fra - suk!
Hilsen
jeppe

Indlægaf jeppe » lør 17. aug 2013 10:51

Efter hvad jeg har forstået er Fyn valgt som et forsøgsområde fordi antallet af billeder passede med bevillingerne.
Senere skal resten af landet med .. hvis jeg forstået det rigtigt.

Dem som udvikler programmet bagved prøver (sikkert) hele tiden på at optimere programmet således, at de almindelige
brugere kan søge og finde billeder hurtigt og let.
Det at søge efter billeder tager relativ lang tid og belaster også serveren (den "store" computer med alle billederne) meget.
Jeg antager derfor at nogen har fået den ide at lave en "indholdsfortegnelse" til billeddatabasen og lægge den på en
anden server.
På den måde kan man få en hurtig søgning der ikke belaster selve databasen.
Problemet er så bare at denne indholdsfortegnelse ikke bliver opdateret automatisk hver der sker en ændring i billeddatabasen.
Der skal køres et specielt program og det kører måske kun en gang om ugen ????

Hvis nu programmøren selv prøvede at placere billeder ville han forhåbentligt erkende problemet med at billeder "forsvinder" når de
er blevet placeret. Men det er ikke hans problem ... han skal bare have programmet til køre optimalt hurtigt for almindelige brugere.

Mit forslag ville være et kompromis hvor indholdsfortegnelsen blev opdateret en gang hvert 5. minut (istedet for en gang om ugen)
Mvh
Jeppe

NB! Det er alt sammen gætværk fra min side - jeg kender ikke programmet bag ved - Danmarksetfraluften
Brugeravatar
Paven

Indlægaf Paven » lør 17. aug 2013 17:35

Håber at admin (Andreas B. Westh?) læser/holder øje med forum og de nye funktioner/problemer vi efterlyser.

Vedr. programmet skulle det "i gamle dage" opdateres hvert 5. minut (du kan se det, hvis du går ind på "for udviklere" i scripten). Jeg tror også du har ret i, det med, at de kører med to og sikkert flere servere nu.

Mette fra KB har tidligere skrevet til mig, at de vil prøve at få implementeret nye funktioner senere/sidst på året som: Ny farve på nål, hvor fotos er med fejl (på hovedet, spejlvendt, iturevet, kun sne - osv) - søgefunktion på kun røde u-placerede - vende/dreje-funktion af foto (set fra "denne vinkel", nok især lodfotos), så jeg ved, at de selv har mange ønsker, og nogle er allerede i støbeskeen, men som altid er der jo spørgsmålet om økonomi indblandet.
Hilsen
admin
Administrator

Indlægaf admin » tors 26. sep 2013 11:47

Kære alle

Vi er klar over, at der de sidste måneder har været problemer med billeder, der forsvinder, når deres nye placering gemmes. Vi håber, at problemet bliver løst i oktober/november, hvor der i forbindelse med implementeringen af en række nye funktioner på Danmark set fra luften også vil ske en opgradering af den bagvedliggende database.

Vi beklager de gener fejlen har medført, og takker for jeres tålmodighed. :)

Med venlig hilsen

Mette Colding Dahl

Tilbage til "Tips og tricks:"