Vigtig info vedr. fejl i lodfoto-serier!

Ønsker du hjælp til at komme i gang, eller har du gode tips, du gerne vil dele med andre, kan du skrive her.
Brugeravatar
Paven

Vigtig info vedr. fejl i lodfoto-serier!

Indlægaf Paven » ons 18. dec 2013 11:19

Kære alle vi brugere ;)

Jeg er efterhånden stødt ind i rimelig mange lodfoto-serier, som er indlagt forkert af KB. Det skyldes en ulykkelig fejl-indtastning (aflæsning) af serienr. på selve lodfotoserien. Jeg fandt ud af det i nat, da der var nogle blå efterlyste nåle omkring Odense, som vakte min nysgerrighed.

Efter megen søgen fandt jeg dem sq. 8-). De hører til i og omkring Holstebro! Ved et rent tilfælde kom jeg til at zoome helt ind på toppen af fotoet for at se skygger og opdagede, at der på en seddel ved siden af ur og barometer stod Holstebro, og at der stod et andet serienr. end på selve foto-Id!

Så hvis I er i tvivl, så zoom helt ind på de lodfotos, som har ur og barometer - og check så lige labelen/sedlen - stedbetegnelsen dér passer !!

Der resterer stadig et par hundrede fotos i denne serie omkring Odense, som IKKE er lagt på plads i Holstebro, så I er meget velkommen til at hjælpe til ;) .
Forresten, det er AEK83-8316 (lavfotos 1:5000) og det er indtil videre KUN i de fotos med endelsen 8316. På selve labelen står der 8326, dermed fejlen - en tastefejl - fyh KB :oops: ;).

Desværre kan man ikke søge specifikt direkte i disse AEK-serier. Hvis man skriver AEK83-8316 i søgefeltet, ja så vælter desværre hele lor... frem, hvis altså portalen lige pludselig skulle fungere - for en gangs skyld :lol: .

Nå, ikke mere herfra
Hilsen Jens Peter

Tilbage til "Tips og tricks:"