Fejlplacerede GRØNNE nåle

Ønsker du hjælp til at komme i gang, eller har du gode tips, du gerne vil dele med andre, kan du skrive her.
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Fejlplacerede GRØNNE nåle

Indlægaf Poul_Nordfyn » ons 14. maj 2014 21:24

Det ville være dejligt hvis man var lidt mere nøjeregnende, med billedernes placering, når man ændre farven til grøn, hvis man er i tvivl, så lad nålen være RØD.

Jeg har lige set på en serie hvor ca. 20% er markant fejlplaceret.
Hvor billeder fra opførelsen af lindø-værftet var placeret på, og navngivet som Stige-Ø losseplads (gennem mange år losseplads for Odense, dog ikke på det tidspunkt billederne var taget)

Det er en rigtig god ide at have et gammelt kort at sammenligne med, der findes et fint luftfoto fra 1954, og så være meget nøjeregnende med sammenligningen.

Når vi engang får de røde nåle væk, så kan vi begynde kontrollere alle de grønne, så der er arbejde til mange år endnu.
Det var så bare et surt opstød her fra Nordfyn
Brugeravatar
Paven

Re: Fejlplacerede GRØNNE nåle

Indlægaf Paven » tors 15. maj 2014 06:23

Du æh Poul, har du prøvet med Alminox - det plejer at hjælpe på mavesyren ;)

Nej, spøg til side Poul, så KAN det for squ ikke undgås, at der bliver begået fejl (især når mennesker er involveret :D ) , og sikkert for nogen måske også noget helt nyt - pludselig rimeligt seriøst at skulle arbejde med it!

Jeg har da selv sikkert lavet "lort" i det i starten - al begyndelse er jo svær. Og vi skal da også lige tænke på, at flertallet af brugere jo nok er af "den voksne" generation, der ikke er opflasket med edb!

Nogle/mange af fejlene er desværre også opstået pga. forkert overførte navne fra protokollerne (må være sket en "forskydning" af navnene, da KB overførte data fra deres Excel-regneark til billedfilerne) - navnene er jo på protokolsiderne, bare i en anden rækkefølge. Men der er åbenbart (en gang i mellem) gået kuk i den, og der er så blevet byttet rundt på navnene i forhold til fotos!
Når nogle brugere så skal lægge fotos på plads, bruger de navnet på personen/gården og lægger så foto på plads ud fra det, og ikke om fotoet er det korrekte/korresponderer eller ligner gården?!

Men ellers så går det jo strygende og som du skriver, der er squ mange års arbejde tilbage med at lægge fotos korrekt på plads - men det ER da hyggeligt - ikda ;) . Jeg, undskyld vi sydfynboere er faktisk færdige i området syd for linjen Assens-Nyborg, og jeg selv er gået i gang på den nordlige "halvkugle" af Fyn og lidt Bornholm. Apropos Bornholm Poul - prøv og se deres 1954-kort kontra vores - har squ ondt af de bornholmske brugere (Mette har fortalt mig, at den dårligere kvalitet skyldtes meget højere flyve/foto-højde pga. den kolde krig, der huserede dengang).

Hilsen Jens Peter P.
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Indlægaf Poul_Nordfyn » fre 29. aug 2014 21:24

For nogen dage siden fandt jeg 2 røde nåle Ø for odense, fra serie AEK70-0138+xxx med ca. 230 lodfoto.
De passede ikke der hvor de lå, så prøver man med dem ved siden af, og ved siden af, osv. de var grønne, og spredt ud over Odense og omegn og passede heller ikke, der var over 200 fejlplacere grønne nåle !

bl.a. Dallund sø, var placeret ved et vandhul på 20X20 m ved odense å's udløb. kort der tydeligvis var langt ud på landet, lå i odense midtby. Det tog 2 hele aftner, de var tilsyneladende lagt på plads sidste vinter, og det er heller ikke sikkert jeg har fundet dem alle.

Jeg anbefalede siden til en af mine venner, der efter nogen tid brokkede sig over "at, de ligger jo forkert" og det er træls

mvh Poul J
Brugeravatar
Paven

Indlægaf Paven » lør 30. aug 2014 05:13

Du har da så evig ret Poul?

De "skønne" lodfotos er mange, mange steder bare blevet gjort grøn - uden at (nogle) brugere har kontrolleret. Andre har sikkert regnet med, at oplysningerne var korrekte, og så bare har trykket på "ok-knappen".
Men "de" gør det jo ikke i ondskab eller uvilje, Poul (næh, det er da kun for at "drille" os eller "score" billige points - tror du virkelig på det :lol: ). Og prøv så også lige at læse det forrige indlæg her i forum igen!

Poul, lodfotos er altså ikke nemme at "danse med". For eksempel en serie hvor der bare står Odense, kan godt være en strækning fra det nordlige Svendborg, så via Odense til det sydlige Bogense - resultat - totalforvirring for enkelte brugere. Og det er så dér "vi dygtige brugere" kommer ind i billedet - det er jo "vores arbejde" - vores frivillige lyst, vilje og gejst dertil! Vær bare lidt mere tolerant, vise lidt forståelse og overbærenhed - ikda ;) ! Hvis du ser på det som surt arbejde - find en anden fritidsbeskæftigelse :( !

Halleluja og amen herfra
Jens Peter

Ps Poul: Jeg tror, at jeg i tidens løb har flyttet flere tusinde lodfotos rundt på Fyn plus "sendt" mange, mange hundrede til Jylland, Sjælland og Kattegat 8-)
Pss: Vis din ven dette forum - så får han da årsagen at se - og måske ser han så "lyset" igen? :D

Tilbage til "Tips og tricks:"