Meget vigtig info til alle fra Mette!

Ønsker du hjælp til at komme i gang, eller har du gode tips, du gerne vil dele med andre, kan du skrive her.
Brugeravatar
Paven

Meget vigtig info til alle fra Mette!

Indlægaf Paven » lør 29. nov 2014 13:11

Hej alle brugere :)

Mette og jeg har snakket et par gange om de data, altså navn/adresse/gård-husnavne, der i nogle tilfælde er fuldstændig helt ude i "hampen" i nogle foto-serier. Jeg indsætter lige her forklaringen fra Mette:

Problemet med ”forskydning” i metadata opstår kun ved Sylvest Jensens serier – og det opstår fordi metadata indtastes fra protokollen og ikke fra bagsiden af prøvebilledet. Men protokollerne er jo oprindelig ført ud fra de oplysninger repræsentanterne skrev bag på prøvebillederne! Så hvis der er flere optagelser i en serie end det antal, der er indført i protokollen (og det er der ofte - der kan f.eks. være defekte negativer eller andet som oprindeligt blev sorteret fra), så ”forskydes” alle indtastninger!

Vi blev så enige om, at jeg skulle skrive denne meget sigende sætning her i Forum:

"Stol ikke blindt på oplysningerne til de enkelte billeder – brug ortokortet fra 1954 i stedet"

På KBs vegne
Jens Peter :geek: ;)

Tilbage til "Tips og tricks:"