Billedtitel - overskrift

Ønsker du hjælp til at komme i gang, eller har du gode tips, du gerne vil dele med andre, kan du skrive her.
peterrust
Kontakt:

Billedtitel - overskrift

Indlægaf peterrust » lør 2. jul 2016 18:14

Kære medbrugere

Var det ikke god ide altid bibeholde årstallet i billedtitlen/overskriften selvom man f. eks. skriver et ejendomsnavn eller firmanavn der. Jeg synes det er en fordel at man kan se et billedes alder blot ved at pege på nålen. Der er jo plads nok at skrive på, sikkert mere end der kan ses i skrivefeltet.
Med venlig hilsen
Peter H. R. Jensen
micolsendk

Re: Billedtitel - overskrift

Indlægaf micolsendk » man 25. jul 2016 12:12

Hej alle,

Jeg har erfaret at det med fordel kan betale sig at tilføle billede nummer lige efter årstallet i en billedserie. F.eks. "- 1936-1938 - 27"
Det gør det nemmere at placere fotos i en serierække, hvor man ikke kender placering præcist af enkelte billeder.
På den måde kan man køre over de nåle man har placeret og se hvilket billed nummer der gemmer sig bag, og slippe for at se selve billedet og dets oplysninger.
Søg på billedseriens indexnummer. Hvis jeg f.eks. har placeret nr. 3, 4, 5, 8, 9 og 10 i denne serie.
Så med stor sandsynlighed vil nr. 6 og 7 være i nærheden af disse og det vil være meget nemmere at placere de manglende billeder.

Tilbage til "Tips og tricks:"