visning af nåle

Ønsker du hjælp fra andre brugere til tekniske problemer eller spørgsmål, kan du skrive her.
peterrust
Kontakt:

visning af nåle

Indlægaf peterrust » man 15. jun 2015 10:11

Hej
Siden Fredag 12-6 har jeg haft problemer med visning af de grønne og blå nåle på kortet, kun de røde nåle vises, billederne vises korrekt og der peges også på den rette position når man klikker på et billede venstre side. Jeg kører Windows 7 Home Premium, Internet Explorer 11 og har gjort det uden problemer i den tid jeg har brugt Danmark Set Fra Luften - Før Google, hvis jeg skifter til Google Chrome er der ingen problemer.
På en anden computer har jeg Windows 7 Professional, Internet Explorer 10, der er ingen problemer.
Har vi et generelt problem med IE 11 eller hvad ?
Med venlig hilsen
Peter H. R. Jensen
Brugeravatar
Paven

Re: visning af nåle

Indlægaf Paven » man 15. jun 2015 14:52

Hej Peter

Ja, der er åbenbart atter bøvl med den sat... IE 11 - igen, igen :(

Da jeg ikke bruger IE men altid Chrome, har jeg ikke observeret fænomenet før nu. "Fejlen" ligger måske nok i KBs Front-end, i en kombination/situation, hvor det lige har været "Black Tuesday" (2. tirsdag i måneden (onsdag i DK), hvor M$ sædvanen tro hælder en bunke opdateringer og rettelser ud i en lind strøm til deres lor..produkter :lol: ).

Og datoen du nævner passer jo meget godt med den 10/6, hvor filen var klar til download. Det kunne jo være, at du gjorde det manuelt (ligesom mig) et par dage senere?

Forresten, har du så prøvet at gendanne Pc'en til et tidligere tidspunkt før opdateringerne, for at se om det har nogen virkning?

Men ellers må vi jo vente til at service-desk får en melding fra admin her på forummet - læser du Mette? :D

Hilsen
Jens Peter
peterrust
Kontakt:

Indlægaf peterrust » man 15. jun 2015 16:49

Hej Jens Peter
Det korrekt at der lige var kommet opdateringer pr. automatik, men jeg har så ikke anvendt Danmark Set Fra Luften i et par dage, da jeg opdagede galskaben prøvede jeg at gendanne tilbage til nogle dage før, det havde ingen virkning, jeg har også foretaget andre udrensninger (slette historik, cookies, nulstille router m. m.). Jeg helt overbevist at det er IE 11 der er skurken.
Med venlig hilsen
Peter H. R. Jensen
Luftfotosamlingen

Indlægaf Luftfotosamlingen » tirs 16. jun 2015 08:18

Kære alle

Der har som bekendt tidligere været problemer med Danmark set fra luften og Internet Explorer 11. Desværre er det ikke problemer vores it-folk kan løse, da problemet ikke ligger hos os, men hos Microsofts Internet Explorer 11, der (åbenbart) bliver ved med at have problemer med de tjenester som bl.a. vi (men også mange andre websider) henter hos Google Maps. Problemet kan altså kun løses af Microsoft. :)

Løsningen er derfor i stedet at bruge en anden browser - f.eks. Google Chrome eller Mozilla Firefox:

https://www.google.com/chrome/browser/d ... index.html
https://www.mozilla.org/da/firefox/new/

Med venlig hilsen

Mette
peterrust
Kontakt:

Indlægaf peterrust » tirs 16. jun 2015 10:35

Ja hvad er det for noget, det er sørgeligt at man skal skifte browser efter hvilken hjemmeside man skal besøge!!
Andre sider jeg af og til anvender virker ikke korrekt i Chrome, så derfor har jeg aldrig brugt den før :(. Chrome virker for mig lidt sløv ved visning af billeder, det kommer rullende ned over skærmen (skyldes måske en langsom net-forbindelse), der virker IE lynhurtig.
Så fik jeg vist afreageret ;) ;)
Med venlig hilsen
Peter H. R. Jensen
Brugeravatar
Paven

Indlægaf Paven » man 12. okt 2015 05:28

Hejsa - gode nyheder!

Til alle I, som gerne vil fortsætte med at bruge Internet Explorer 11, har jeg fundet en rigtig god fidus, så nålene dukker op igen 8-)

Løsning: Bare åbne Explorer som normalt. Tryk så på "Ctrl+shift+P" samtidigt eller brug tandhjulet (funktioner) øverst til højre og vælg sikkerhed, dernæst vælg "Inprivate-browsing" (nyt vindue åbner (tryk kommando 2 gange hvis man vil há dobbeltvindue)) og bare gå i gang med "Danmark set fra Luften" - for nu virker hele "maskineriet" dælme ;)

Problemet skyldes kompatibilitets-visning i IE11. Dette undgås når man surfer som "privat", så er Microsofts begrænsninger og kamp med Google delvist sat ude af spil!

Med hilsen
Jens Peter Pave

Ps. For dem som har lyst til at se, hvad problematikken egentligt er, så er her et link til teknisk debat:
https://connect.microsoft.com/IE/feedba ... ap-markers

NB. Kan ikke løses (endnu), men så vidt jeg kan se, så mangler der nu en kommando-linie i mappen IECompatData (digitalrockart i iecompatdata.xml), som var i IE10-eren :?
peterrust
Kontakt:

Indlægaf peterrust » man 12. okt 2015 10:11

Hurra
Dagens mand i skysovs :D :D
Med venlig hilsen
Peter H. R. Jensen
peterrust
Kontakt:

Indlægaf peterrust » lør 17. okt 2015 10:39

Vigtig meddelelse til alle IE-11 brugere, nu kan alle farver nåle vises igen uden diverse tryllerier :) :)
Med venlig hilsen
Peter H. R. Jensen

Tilbage til "Tekniske spørgsmål:"