Galt med billedserveren igen

Ønsker du hjælp fra andre brugere til tekniske problemer eller spørgsmål, kan du skrive her.
Brugeravatar
Outrup

Galt med billedserveren igen

Indlægaf Outrup » fre 13. nov 2015 20:16

Nu er det mig der sidder og mangler billeder i det midtjyske, f.eks. omkring Billund. Jeg kan se, at der er kommet adskillige nye striber af røde nåle bl.a. hen over Billund lufthavns landingsbane.
Men der vises ingen billeder i vestre side, - og heller ikke når der klikkes på nålene. Et tilfældigt eksempel på et billede der ikke vises er GP004B81_375.tif Problemet findes både både i Edge, Explorer, Crome og Firefox.
Det er mit indtryk at problemet er knyttet til forholdsvis nytilkomne billeder, hvorimod de billeder som har været på i mange måneder godt kan vises.
v.h.
Ib
Brugeravatar
Paven

Re: Galt med billedserveren igen

Indlægaf Paven » fre 13. nov 2015 21:51

Hej Ib "Outrup"

Jeg har snakket med KB her til middag og rykket for fejlen! Den er sgu helt gal med deres lor.. billled-servere igen-igen, og it-drengene skulle arbejde på højtryk :?, da fejlen også går ud over de andre bibliotekets-afdelinger (billed-katalogerne). Vi må vente og se Ib, om de "gider" arbejde her i weekenden - mon? :lol:

Hilsen Jens Peter
Luftfotosamlingen

Re: Galt med billedserveren igen

Indlægaf Luftfotosamlingen » man 16. nov 2015 09:20

Kære alle

Vi beklager meget, at der igen har problemer med Danmark set fra luften. Lige nu krydser vi fingre for, og håber på, at det lykkes at udbedre fejlen.

Desværre er det et stort og tidskrævende arbejde at udbedre den type fejl, som opstod i torsdags, hvor vores billedserver pludselig viste flere røde kataloger. Desværre resulterede et forsøg på at genopbygge katalogerne fredag i, at også luftfotokataloget gik ned.

Vi håber på og krydser fingre for, at det vil lykkes at genopbygge kataloget.

Med venlig hilsen

Mette

Tilbage til "Tekniske spørgsmål:"