Ønskelisten

Ønsker du hjælp fra andre brugere til tekniske problemer eller spørgsmål, kan du skrive her.
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Ønskelisten

Indlægaf Poul_Nordfyn » tirs 7. feb 2017 00:37

Hej Mette
Jeg ville ønske at man kunne minimere "boksen" med valg af Grøn/Rød/Blå nål/Bekræft, den tager utroligt meget af pladsen på kortet, mår man først har lagt over et par hundrede kort på plads, er man ikke i tvivl om hvad farverne betyder, og kunne nemt nøjes med en boks på ca. 2x2 cm.
Om det så skal være at man minimerer den hver gang man logger ind, så den forbliver lille til man logger ud igen, eller man kan gøre det permanent ved jeg ikke, men det ville være en stor lettelse.
mvh Poul J
Luftfotosamlingen

Re: Ønskelisten

Indlægaf Luftfotosamlingen » tirs 7. feb 2017 10:46

Kære alle

Efter at have modtaget Pouls ønske, har jeg talt med vores it-udviklere, og de vil se, om ikke de kan finde en bedre løsning end den nuværende. It-udviklerne vil imidlertid rigtig gerne vide, hvilken browser I normalt bruger, så de ved, hvilken browser de særligt skal koncentrere sig om.

Jeg vil derfor bede jer alle - og meget gerne i dag - skive i tråden her, om I normalt bruger Internet Explorer, Firefox eller Google Chrome?

Med venlig hilsen
Mette
stissing

Indlægaf stissing » tirs 7. feb 2017 11:29

Bruger safari.
peterrust
Kontakt:

Indlægaf peterrust » tirs 7. feb 2017 14:33

Hej

Jeg bruger Internet Explorer 10 på en pc og 11 på en anden.

En anden ting som nok også bør skrives på "ønskelisten" er følgende: Når man søger en serie billeder frem og vælger et bestemt billede og efter evt. placering eller dataopdatering trykker på <- tilbage til søgning, så ender man i toppen af søgningen og ikke på det sted man var kommet til, det giver jo en del rullen ned hver gang.
Med venlig hilsen
Peter H. R. Jensen
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Indlægaf Poul_Nordfyn » tirs 7. feb 2017 16:31

Hej igen,

Bruger Safari

Har tidligere brugt Firefox, på min gamle PC, som gik død for et par uger siden. Men jeg kan være fleksibel hvis det er det, det kommer an på.
Jeg kan også tilslutte mig Peter's ønske, med hensyn til "tilbage til søgning"

Tak for den hurtige tilbage melding, :P
mvh Poul J
Flemming Bruun

Indlægaf Flemming Bruun » ons 8. feb 2017 11:27

Jeg bruger Google Crome
mvh
Flemming Bruun
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Indlægaf Poul_Nordfyn » ons 8. mar 2017 22:37

hej Mette

Jeg har et ønske mere til fremtiden, hvis i fremover bliver i stand til at flytte en hel serie
, vil vi gerne vide det !
har for nylig flyttet godt 40 billeder
fra Havndrup på SØ fyn
til Harndrup på NV fyn, man bliver rimelig god til at ramme det rigtige sted, efter en tyve stykker ;)

mvh Poul J
Senest rettet af Poul_Nordfyn søn 16. apr 2017 23:49, rettet i alt 1 gang.
Luftfotosamlingen

Indlægaf Luftfotosamlingen » tors 9. mar 2017 12:39

Kære Poul

Jeg kender og forstår udmærket ønsket om at kunne flytte hele serier på én gang. Det vil imidlertid kræve så omfattende ændring i hele det bagvedliggende design, og blive så dyrt, at jeg ikke tror, vi nogensinde kommer igennem med ønsket.

Med venlig hilsen
Mette
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Indlægaf Poul_Nordfyn » ons 3. maj 2017 23:35

hej Mette

Nu er det jo mange år siden, jeg fandt ud af at det ikke er alt man ønsker sig, der bliver opfyldt. ;)
men jeg har også erfaret, at hvis ikke man fortæller hvad man ønsker, er der jo ingen der måske kan opfylde dem.

det ville være dejligt hvis i fremover, kom med billeder og protokolsider samtidigt, det gør det hele lidt nemmere.
det ville være dejligt, hvis billederne der hører til de protokolsider uden billeder, kom en gang i den nærmeste fremtid, de (protokolsiderne) forvirrer det hele.

Hvis du kan finde protokolsiderne til følgende serier: L00556 + H00201/00230/02670/05522/05938/05998/06060/06795/07929/09356/12347,
så kan vi måske finde en placering til de fleste af de sidste røde nåle på Sjælland. I må gerne lægge dem i en samlet stak, hvis i lige fortæller hvor de ligger.

Det kunne også være "sjovt" at vide hvornår der kommer nye billeder på igen, eller bare om vi taler om uger, måneder eller halve år ?

Og så lidt ros tilsidst, det er jo trods alt blevet nemmere at arbejde med, end da vi startede for små 4 år siden. Og det er helt fint, at den store hvide boks kom væk fra kortsiden.

mvh Poul J
Luftfotosamlingen

Indlægaf Luftfotosamlingen » tirs 9. maj 2017 13:54

Kære Poul

Vi ville rigtig gerne have publiceret protokolsiderne samtidig med de serier, de hører til. Rigtig gerne! Men da skanning af billeder og protokolsider foregår i to forskellige workflows (og to forskellige steder i huset), har det vist sig at være en umulig opgave at få filerne leveret samtidigt - og dermed givet metadata samtidigt. Jeg kan dog se, at flere af de protokolsider, som du efterlyser, er klar til publicering, og de vil derfor komme online næste gang vi publicerer.

Det leder os så til dit næste ønske. Nemlig en dato for, hvornår der igen kommer nyt online. Forhåbentlig meget snart! Jeg er blevet lovet, at vi taler uger, og ikke måneder. :) Når der ikke er kommet nye billeder online i flere måneder, så skyldes det, at vi har skullet vente på, at samtlige filer blev genkonverteret (så der rent faktisk kommer et billede med online, når vi publicerer), samt udviklingen af et nyt publiceringsværktøj. Forhåbentlig melder vores it-folk "klar til test" i næste uge, og hvis det går godt - så lover jeg, at vi får nye billeder online med det samme! Vi har mere 300.000 billeder klar, så vi venter bare på at få lov. :)

Med venlig hilsen

Mette

Tilbage til "Tekniske spørgsmål:"