Status efter nedlukning

Ønsker du hjælp fra andre brugere til tekniske problemer eller spørgsmål, kan du skrive her.
peterrust
Kontakt:

Status efter nedlukning

Indlægaf peterrust » ons 10. maj 2017 09:01

Hej Mette og andre

Efter lukningen Mandag-Tirsdag har jeg konstateret et par ting:
1: ved fremsøgning af serier eller enkeltbilleder skal der nu tages højde for små og store bogstaver.
2: ved valg af "Protokolside" i punktet "Vælg materialetype" er søgningen altid tom.
Med venlig hilsen
Peter H. R. Jensen
Luftfotosamlingen

Re: Status efter nedlukning

Indlægaf Luftfotosamlingen » ons 10. maj 2017 14:02

Kære Peter

Tak for tilbagemeldingen. Så vidt jeg kan se, er det kun, når man søger på fil- og serienavne, at der skelnes mellem store og små bogstaver. Den skelnen er desværre nødvendig, så det får vi ikke ændret igen. Til gengæld kan man nu søge på både underscore og bindestreger, hvilket gør det betydeligt lettere at søge serier og enkelte billeder frem.

Mht. de manglende resultater ved søgning efter protokolsider, så er fejlen meldt, og jeg håber, at vi får den rettet meget snart. :)

Med venlig hilsen

Mette
peterrust
Kontakt:

Indlægaf peterrust » ons 10. maj 2017 14:30

Tak Mette

Angående søgning i fritekstfeltet er det som du skriver, kun når man søger på fil- og serienavne, andre søgninger skelnes der ikke mellem store og små bogstaver.
Underscore og bindestreger har fungeret fint siden sidste opdatering af siden ;) .
Med venlig hilsen
Peter H. R. Jensen
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Indlægaf Poul_Nordfyn » man 15. maj 2017 22:32

Hej

Hvor var det dog nemt, inden opdateringen, ingen understregning mellem serie og billed nummer, ingen skelnen mellem små og store bogstaver,
men vi vænder os vel til at skulle bruge 2 hænder på tastaturet :(
mvh Poul J
peterrust
Kontakt:

Indlægaf peterrust » tors 18. maj 2017 19:44

Hej Mette

Lige en observation mere efter nedlukningen, der er problemer med søgning efter lange billed-id i fritekstfeltet, f. eks. Aalborg Luftfotos. Hvis der søges med hele id, f. eks. AAL_BL27-A1_076_22 eller AAL_BL22-A1_066_p_01 er søgningen tom, kortes søgningen ned til AAL_BL27-A1_076 eller AAL_BL22-A1_066 virker søgningen (så vises selvfølgelig hele serien). Mon der et max. antal karakterer der kan søges på :?: . Jeg er helt sikker på, at det har virket før.
Med venlig hilsen
Peter H. R. Jensen
Luftfotosamlingen

Indlægaf Luftfotosamlingen » man 22. maj 2017 08:03

Kære Peter,

Tak for din observation. Desværre viser det sig, at man kun kan søge på filnavn med en længde på op til 15 tegn. Vi er ved at undersøge om og hvordan det kan rettes.

Med venlig hilsen
Stig

Tilbage til "Tekniske spørgsmål:"