Røde nåle forbliver røde

Ønsker du hjælp fra andre brugere til tekniske problemer eller spørgsmål, kan du skrive her.
Luftfotosamlingen

Re: Røde nåle forbliver røde

Indlægaf Luftfotosamlingen » tors 10. aug 2017 15:41

Kære Poul

Problemet i går med nåle, der forblev røde, skyldtes ifølge vores IT-udviklingsteam, at det bagvedliggende søgeindeks blev opdateret, og at denne proces midlertidigt stjal de ressourcer, der ellers bruges på at opdatere nålenes farve og placering.

Med hensyn til søgefunktionen, så er der ikke som sådan sket andre ændringer end, at det nu igen burde være muligt at søge på filnavne på mere end 15 tegn - og at man nu kan sortere sin søgning stigende eller faldende efter filnavn. Denne mulighed kan fx bruges, når man søger en enkel serie frem - fx A089039. Nu kan man så sortere billederne i venstre side af skærmen (søgeresultatet) så billederne ses i den rækkefølge de - sandsynligvis - er optaget i. Altså: A089039_001, A089039_002 etc. Dette skulle gerne lette arbejdet med at placere en serie langs flyveruten - og til dels fjerne behovet for at søge billeder frem enkeltvis.

Jeg går på ferie i morgen, og er ser derfor først Brugerforum igen i uge 34, så hvis du/I opdager fejl på den nyeste version af Danmark set fra luften, så skriv endelig til kontakt@kb.dk, så vores IT-udviklingsteam har mulighed for at få dem rettet hurtigt.

Med venlig hilsen

Mette
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Indlægaf Poul_Nordfyn » tors 10. aug 2017 16:57

Tak til Mette

Det kunne godt blive en god søge funktion, kunne ikke lige finde ud af hvordan den virkede i aftes.

mvh Poul J
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Indlægaf Poul_Nordfyn » man 28. aug 2017 22:33

Hej Mette
Så er det igen galt med at nålene forbliver røde (mandag kl 23:30)
nu har jeg prøvet at lægge serie A089128 på plads, så må vi se hvor mange der er blevet grønne
mvh Poul J
peterrust
Kontakt:

Indlægaf peterrust » tirs 29. aug 2017 06:49

Hej

Også en melding herfra!
Jeg placerede nogle billeder Søndag aften, enkelte af dem kom på plads efter en ½-1 time og andre var stadig røde Mandag, de kom på plads efter et ekstra tryk på gem.
Med venlig hilsen
Peter H. R. Jensen
Luftfotosamlingen

Indlægaf Luftfotosamlingen » tirs 29. aug 2017 11:51

Kære alle

Jeg har talt med vores Udviklingsteam, og problemet med røde nåle, der forbliver røde, opstår, når den bagvedliggende server er stærkt belastet/overbelastet - fx af rutinemæssige opdateringer etc. af Det Kgl. Biblioteks digitale samlinger. Ifølge vores Udviklingsteam er der desværre ikke noget, de kan gøre ved problemet, da det simpelthen skyldes, at svartiden fra serveren forsinkes af de job, der kører i baggrunden.

Med venlig hilsen

Mette
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Indlægaf Poul_Nordfyn » ons 30. aug 2017 08:47

Hej Mette
Jeg formoder i er klar over at vi ikke kan se foto !

Det ville være godt hvis vi kunne se hvordan driftstatus er, og hvornår det kan forventes at virker/ikke virker.
mvh Poul J
Luftfotosamlingen

Indlægaf Luftfotosamlingen » ons 30. aug 2017 09:24

Kære alle

Jeg har netop opdaget via en mail til kontakt@kb.dk, at COP (vores billedvisningssystem) er nede, og har bedt om at få det genstartet. Forhåbentlig er alt oppe igen om kort tid. Jeg vil endnu engang bede om, at henvendelser omkring fejl/nedbrud sendes til kontakt@kb.dk. Jeg ser ikke Brugerforum hver dag - ofte går der flere dage imellem - og der kan derfor gå lang tid, før jeg ser en fejlmelding her på Brugerforum.

Jeg holder ferie i de næste 2 uger, og ser først Brugerforum igen i uge 38.

Med venlig hilsen

Mette
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Indlægaf Poul_Nordfyn » tirs 10. okt 2017 22:48

hej Mette

Så er det igen galt med de røde nåle

mvh Poul J

Tilbage til "Tekniske spørgsmål:"