Det blev bare væk, hvad gør man så?

Ønsker du hjælp til et billede med forkert eller ukendt lokalitet, kan det fremlyses her.
Brugeravatar
andershl

Det blev bare væk, hvad gør man så?

Indlægaf andershl » tirs 21. jan 2020 16:52

Så, at der var en masse nye omkring Brønderslev, og ville have nogen på plads. Bemærkede specielt og strks et fra 1962, der viste byggeaktivitet på Vinkelvej - alle huse under opførsel - i baggrunden Smalbygård. Jamen jeg udskiftede jo tag på min søsters hus der, og billedet var helt specielt, så det ville jeg starte med. Loggede på, og nu kunne jeg ikke finde det mere. Pist-forsvundet -ingen fra 1962 i Brønderslev over hovedet. Gik så i gang med at registrere dem fra årene omkring og søgte i1961-62i omegnen, men intet der.

Ind imellem støder man på billeder, der ikke er fra samme lokation som resten i serien, så måske er det tilfældet her, og nogen har trukket hele serien 'hjem' og sidder nu med et enkelt, der ikke passer ind.

Venter man bare på en blå markør eller sker det, at billeder pist-forsvinder fra databasen?
Brugeravatar
andershl

Tilfældigt forbi.....

Indlægaf andershl » ons 11. mar 2020 15:40

Og så falder man bare tilfældigt over det igen. Med forkert årstal og placering. H04696_34b Nu er det på plads http://www5.kb.dk/danmarksetfraluften/i ... ect1753858
Brugeravatar
peterrust
Kontakt:

Re: Det blev bare væk, hvad gør man så?

Indlægaf peterrust » ons 11. mar 2020 16:39

Hej
Hvis der er et billede jeg finder interessant, så skriver jeg lige filnavnet op eller kopierer det på computeren.
Mange af billederne med et lille bogstav til sidst i filnavnet er nyere optagelser af det tilsvarende uden bogstav (det er ofte noteret på den tilhørende protokolside) og som du skriver befinder billedet sig også i nogle tilfælde langt fra resten af serien.
Med venlig hilsen
Peter H. R. Jensen
Brugeravatar
andershl

Re: Det blev bare væk, hvad gør man så?

Indlægaf andershl » fre 13. mar 2020 15:13

Jeg er pinligt enig. Burde have noteret eller lavet download, men ville "lige" logge ind og så placere. Da jeg kom ind, var det bare væk, og jeg ledte efter det i over en måned, men fik da placeret flere hundrede andre i mellemtiden. Det er ikke sådan, når hænderne er hurtigere end hovedet.

Tilbage til "Billedfremlysning:"