Protokolsider

Ønsker du hjælp til at komme i gang, eller har du gode tips, du gerne vil dele med andre, kan du skrive her.
andershl

Protokolsider

Indlægaf andershl » tirs 11. dec 2018 14:58

Nu ville det jo være dejligt, når man har flyttet protokolsider ud i rette omegn, at man så også kunne få de uplacerede billeder med over..
Jeg sad og flyttede sider for Sylvest Jensen omkring Brønderslev ud i rette tilgrænsende landsbyer eller områder, men alle gårdene er stadig inde i byen. Jeg har så gjort det at lave en søgning på starten af serienavnet, og så én for én flyttet dem ud til protokollens placering. Det tager lidt tid, for hver gang skal jeg zoome 1-4 gange ud, trække, gemme, og så næste. Når først så det hele er i nærheden af korrekt, er det ikke så slemt at få dem helt på plads - specielt ikke med protokolsiden vist og så 4cm-kort som baggrund: Ca 50% hit på gårdnavn...
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Re: Protokolsider

Indlægaf Poul_Nordfyn » tirs 11. dec 2018 22:26

Hej Anders

Ja, det ville være dejligt, og efterhånden som der kommer flere, vil det sikkert også ske.
Hvis jeg skal flytte billeder langt, flytter jeg dem direkte på plads, og når serien er færdig, flytter jeg protokolsiden hen midt i området hvor billederne ligger, men man skal jo gøre det på den måde man synes det er nemmest.

Det kan være lidt "farligt" at lægge dem på plads efter 1:25ooo kortet, jeg mener det er mere sikkert at at bruge ortokortet fra 1954, der kan man bedre se om billede og bygninger passer sammen, det er jo heller ikke sikkert at det altid er de rigtige gårdnavne der står i protokollen. Det er jo også kun Sylvest Jensen's billeder hvor der overhovedet er en tilhørende protokol.

mvh Poul J
andershl

Indlægaf andershl » ons 12. dec 2018 06:44

Ja, men hvis der er 10-15 km fandt jegdet nemmest at smide hele baduljen hen "i nærheden", finplacere, og så til sidst flytte protokolsiden hen midt blandt resultaterne. Og der er godt nok mange Sylvest Jensen serier, hvor det kan bruges. I Brønderslev kan jeg så fintjekke med min gamle mor, når jeg kommer hjem. Sidder i Tyrkiet...
andershl

Re: Protokolsider - magi!

Indlægaf andershl » tors 13. dec 2018 15:26

Jeg ved ikke hvad der er sket, men det er ren magi:

Som skrevet flyttede jeg protokolsider ud, hvor serierne omtrent hørte til: Da jeg i dag så efter noget af det, var serierne på magisk vis flyttet med - prik på koordinatsidens koordinat.
Se DET var en god strategi til efterfølgelse. :D :D :D :D :D
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Indlægaf Poul_Nordfyn » tors 13. dec 2018 16:59

- prik på koordinatsidens koordinat.

Hvad mener du med det ?
vi har tidligere fået at vide at KB ikke kan flytte hele serier, når di først er lagt ud.

mvh Poul J

Tilbage til "Tips og tricks:"