Jagten på mit fødehjem. H-serien

Ønsker du hjælp til et billede med forkert eller ukendt lokalitet, kan det fremlyses her.
Mellow

Jagten på mit fødehjem. H-serien

Indlægaf Mellow » ons 9. jan 2019 18:39

Godaften. Jeg er ret ny på dette fantastiske værktøj, og har da også allerede fået knap 80 point ved at sidde og genkende en masse gamle ejendomme omkring 7200 Grindsted. Der var nærmest ingen der var placeret korrekt, men udover det så kan jeg overhovedet ikke finde nogle landejendomme vest for byen, incl mit føde hjem. Jeg ved at der findes et billede af mit hjem, og at den tilhører H-serien formoder jeg. Jeg har prøvet at søge på den uden held. Måske gør jeg noget forkert, har bare søgt på H-16873-30 har også prøvet med årstal. Har vedhæftet et billede af stemple fra bagside af billede og ligeledes af forsiden.

Adressen er: Lundhedevej 32, 7200 Loft (Grindsted) - Frede Jepsen (Min far)

Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Re: Jagten på mit fødehjem. H-serien

Indlægaf Poul_Nordfyn » ons 9. jan 2019 21:55

Hej Mellow

Jeg tror Grindsted hører til Syd Jylland, og der er først for nylig begyndt at blive lagt billeder ud, og i grove træk ingen fra H-serien, men de kommer formodentlig i den nærmeste fremtid. ;)
Hvis vi fik lidt nyheder fra KB, en gang imellem, vidste vi måske mere. men: tålmodighed.

mvh Poul J
Mellow

Indlægaf Mellow » ons 9. jan 2019 22:01

Okay tak. Det var os så småt gået op for mig, da jeg kan se at alle de ejendomme der ER kommet op, ligger i store klaser midt i byen og sognene rundt omkring. Jeg må væbne mig med tålmodighed. ;)

Tillæg spørgsmål: Hvordan skal jeg bruge søge maskinen, hvis jeg fx kun har: H-16873-30 ? Kan se at de fleste filnavne ik bruger bindestreger. (Er klar over at jeg ik pt kan søge efter det tænkte nr.)
Brugeravatar
Poul_Nordfyn

Indlægaf Poul_Nordfyn » ons 9. jan 2019 22:24

Hej igen

du kan søge på en hel serie: L03938 (Bogstaver skal være med stort) enkelt billeder L03938_05.
Der ligger er del fra L-serien

på ikonet til venstre i søgefeltet kan du søge eks. H-serie
længere nede kan du så vælge om du vil have alle, eller dem der er korrekt placeret eller dem der ikke er lagt på plads.
forsøg, der er mange muligheder

mvh Poul J

Tilbage til "Billedfremlysning:"